Ćwiczenia na cellulit
Cellulit

Ćwiczenia na cellulit – jak je wykonywać, aby efekt był satysfakcjonujący?

Ćwiczenia na cellulit mogą pomóc wszystkim tym, którzy zmagają się z pomarańczową skórką. Jak wiadomo, cellulit jest bardzo nieprzyjemną dla oka dolegliwością, która co prawda nie zagraża zdrowiu, ale jest dla wielu osób powodem do wstydu. Zapraszamy do lektury poniższego artykułu, w którym w sposób dokładny tłumaczymy, jak wykonywać ćwiczenia na cellulit.

Ćwiczenia na cellulit na udach – instrukcja

Ćwiczenia na cellulitĆwiczenia na cellulit na udach są bardzo skuteczne. Jak wskazują badania, cellulit najczęściej pojawia się właśnie na udach. Zdarza się również, że towarzyszą jemu również tak zwane bryczesy. Bryczesy to tłuszcz zgromadzony na podudziach i biodrach powodujący, że pośladki mocno zwiększają swoją objętość i gubią swe kształty. Cellulit na udach – jak się pozbyć? To pytanie spędza sen z powiek wielu paniom dotkniętym pomarańczową skórką. Odpowiedź na to nie jest następująca: przede wszystkim warto wiedzieć, że jeśli chodzi o cellulit ćwiczenia nie mogą być lekkie, łatwe i przyjemne. Aby dawały one efekty, trzeba się przy nich mocno napocić. Warto je również łączyć ze stosowaniem specjalnych kremów i balsamów na cellulit. Wówczas pomarańczowa skórka zniknie znacznie szybciej. Ćwiczenia takie jak scyzoryk, rowerek czy przysiady bez obciążenia mogą być w walce z cellulitem jedynie formą rozgrzewki i sposobem na poprawę samopoczucia. Oto ćwiczenia na pozbycie się cellulitu na udach:

  • mostek na piłce lekarskiej – jest to bardzo efektowne ćwiczenie, które aktywuje tylną część podudzia. Jest ona jednym z miejsc najbardziej zagrożonych pojawieniem się cellulitu. Mostek na piłce lekarskiej wykonujemy w ten sam sposób co na ziemi. Najpierw kładziemy się na plecach, uginamy nogi w kolanach i lekko rozszerzamy stopy. Ręce zginamy w łokciach i kładziemy dłonie bardzo blisko tułowia – palce muszą być skierowane w stronę stóp. Prostujemy łokcie i kolana, a w międzyczasie unosimy miednicę i tułów do góry. Ciało ma wówczas kształt łuku. Przy wykonywaniu mostka na piłce lekarskiej należy pamiętać o dwóch bardzo ważnych szczegółach. A mianowicie: przy każdym opuszczeniu trzeba zatrzymać się na kilkanaście centymetrów nad podłożem. Podążamy według tych wytycznych do końca jednej serii (składa się na nią około 15 powtórzeń, które należy wykonywać powoli, a zatrzymanie w górnej fazie powinno trwać 5-6 sekund i łączyć się z mocnym spięciem pośladków). Oprócz tego biodra trzeba trzymać cały czas w pozycji wyprostowanej. Muszą być one również wypchnięte ku górze. Jeśli nie posiadamy w domu piłki lekarskiej, można zamiennie stosować niskie krzesło bądź stołek. Tak naprawdę przyda się wszystko, co pozwoli na umieszczenie nóg na poziomie wyższym niż podłoga;
  • wyrzuty nóg w klęku podpartym – dzięki temu ćwiczeniu można wspaniale wymodelowa mięśnie swoich ud i pośladków. Charakteryzuje się ono również bardzo pozytywnym wpływem na kręgosłup pod warunkiem, że do wyrzutu nogi do tyłu mocno zepnie się mięśnie pośladków i nóg;
  • wykroki – na początku należy robić klasyczne wykroki mając na uwadze, aby nie opuszczać kolan na ziemię oraz aby nie wystawały one za linię palców. Tego typu ćwiczenia na cellulit należy wykonywać w trzech-czterech seriach po minimum dziesięć-piętnaście powtórzeń na jednej nodze. Polecamy, aby najpierw robić ćwiczenia na jedną, a następnie na drugą nogę. Gdy nabierzemy wprawy, po jakimś czasie  warto zmodyfikować wykonywanie tego ćwiczenia, czyli umieścić nogę na stercie gazet lub książek – dzięki temu zmusimy nasze ciało do wykonywania cięższej pracy, a cellulit szybciej się zmniejszy. W ten sposób uda nam się jeszcze bardziej zaangażować mieśnie do pracy.

W połączeniu z ćwiczeniami warto korzystać z kremu na cellulit Vialise, który wspomaga kurację antycellulitową dzięki aktywnym składnikom ujędrniającym.

Ćwiczenia na cellulit

Ćwiczenia na cellulit na udach i pośladkach – jak je wykonywać? Poradnik krok po kroku

Ćwiczenia na cellulit na udach i pośladkach, które prezentujemy poniżej, z pewnością pomogą w zwalczeniu cellulitu w okolicy pośladek. Oto ćwiczenia na cellulit, które polecamy wykonywać w walce z cellulitem na pośladkach:

  • przysiady ze sztangą – specjaliści wskazują, że przysiady ze sztangą to jedno z najlepszych ćwiczeń na cellulit. Dzięki niemu można bardzo szybko poprawić wygląd nóg. Ich systematyczne wykonywanie powoduje, że wyrzeźbione zostaną tylne i przednie mięśnie czworogłowe. Przysiady, które wykonuje się niżej linii kolan, uruchamiają również mięśnie pośladków. Warto o tym pamiętać, jeśli zależy nam na tym, aby zlikwidować cellulit w tych okolicach. Aby takie ćwiczenia na pozbycie się cellulitu przyniosły zamierzony efekt, należy pamiętać o tym, aby wykonywać je zgodnie z określoną techniką. W tym celu można poprosić o pomoc trenera na siłowni lub obejrzeć filmy instruktażowe. Warto o tym pamiętać, ponieważ nieprawidłowe wykonywanie ćwiczeń może narobić więcej szkód niż pożytku dla naszego zdrowia i samopoczucia. Przysiady ze sztangą nie powinny być w żadnym wypadku porównywane do przysiadów wykonywanych w szkole bez obciążenia. Przysiady bez żadnego obciążenia praktycznie nie przynoszą efektów. Nie trzeba na początku wykonywać przysiadów z bardzo dużym obciążeniem – 5 lub 10 kg w zupełności wystarczy;
  • wykroki – należy wykonywać je w ten sam sposób jak opisany powyżej. Aby zaangażować mięśnie pośladków należy spiąć je w końcowej fazie ruchu;
  • przysiad na jednej nodze – kolejne ćwiczenie na cellulit należące do grona zaawansowanych technicznie. Osoby, które są odporne na duży wysiłek, powinny na początku ustawiać jedną nogą na stołku bądź krześle. To ćwiczenie mocno angażuje mięśnie nóg oraz pośladki.

Bieganie a cellulit – ważne informacje

Bieganie a cellulit – nad tą kwestią zastanawia się wiele pań, które chcą pozbyć się znienawidzonej pomarańczowej skórki. Każda aktywność fizyczna (w tym bieganie) przyczynia się do zmniejszenia cellulitu.  Jednak jeśli mamy dużą nadwagę musimy wyposażyć się w specjalne obciskujące ubrania. Warto również wiedzieć, że bieganie bardzo mocno obciąża stawy. Doskonały sposób na pozbycie się cellulitu to trening  siłowy połączony z treningami interwałowo-aerobowymi. Ćwiczenia na cellulit zaprezentowane w powyższym artykule są bardzo skuteczne.


Bibliografia

1. Katarzyna Janda, Anna Tomikowska. Cellulit – Przyczyny, profilaktyka, leczenie. Roczniki Pomorskiej Akademii Medycznej w Szczecinie, 2014
2. Pura-Rynasiewicz A., Cellulit – choroba czy defekt kosmetyczny? 2010
3. Tomaszewicz V, Chrzanowska M, Klawe JJ., Wybrane składniki mineralne w żywności o istotnym znaczeniu dla terapii antycellulitowych, 2014

5 (100%) 6 ocen wpisu

4 myśli w temacie “Ćwiczenia na cellulit – jak je wykonywać, aby efekt był satysfakcjonujący?”

  1. Polecam przysiady i skakankę na cellulit.Te ćwiczenia idealnie wzmacniają mięśnie i napinają skórę na udach i pupie:)

  2. Podczas treningów na cellulit najlepiej jest od razu wykonywać ćwiczenia angażujące dużą ilość partii ciała. Jeśli chodzi o pośladki to dorzucić do tego uda, łydki i wykonywać przysiady w lekkim rozkroku – po nich czuć wszystkie dolne mięśnie ^^

  3. Ćwiczenia na cellulit zawsze spoko, ale warto je również wspomagać odpowiednim kremem na cellulit. Ja używam tylko te naturalne np. vialise. Ważne, aby taki krem nie zawierał żadnych chemicznych składników, ponieważ one szkodzą naszej skórze.

  4. Trening siłowy na cellulit to najskuteczniejszy i najtańszy sposób walki z cellulitem. Ludzie narzekają, że ćwiczą i nie widać efektów.. – nie widać bo pewnie źle ćwiczycie albo za mało. Ja zawsze traciłam motywacje do ćwiczeń, ale zrozumiałam, że jeśli się już zacznie trening przy dobrej muzyce to już jakoś idzie:D – cellulitu coraz mniej <33

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *