Dieta na cellulit
Cellulit

Dieta na cellulit – czego unikać, a co wprowadzić w jadłospis?

Dieta na cellulit to aspekt, nad którym pochyla się wiele kobiet, dotkniętych tym schorzeniem. Powodem tego jest fakt, że osoby cierpiące na tego typu zmiany na skórze podchodzą do tematu bardzo emocjonalnie, nerwowo i często wstydzą się tego, mimo że jest to raczej powszechny problem. Najważniejsze jest jednak to, że w myśl zasady „jesteś tym, co jesz” można w skuteczny sposób wyeliminować cellulit, albo jemu zapobiec, kiedy nie występuje.

Dieta na cellulit- sposób na eliminację problemu

Dieta antycellulitowaDieta na cellulit to najskuteczniejszy sposób, aby go zwalczyć. Istnieje wiele zabiegów, suplementów diety, czy kosmetyków, które są stworzone po to, aby wywabić cellulit i pozbyć się go ze skóry, jednak warto wiedzieć, że problem pojawia się nie na zewnątrz, a w środku, w organizmie, który produkuje za dużo tłuszczu i jego nadmiar osadza najczęściej na udach, pośladkach i brzuchu. Co może najskuteczniej wpłynąć na pozbycie się niechcianego problemu, jakim jest cellulit?- Dieta! Jej wprowadzenie musi równać się z jasnym i zbilansowanym określeniem, co dokładnie powinno zostać wprowadzone do jadłospisu, a co ewentualnie z niego wyeliminowane tak, aby działała skutecznie, a jednocześnie nie miała niekorzystnego wpływu na inne etapy rozwoju organizmu. Jednym słowem, każda dieta powinna dostarczać organizmowi wszystkie niezbędne do życia elementy tak, aby człowiek był w stanie normalnie funkcjonować. Istnieje kilka priorytetowych zasad, którymi powinna kierować się każda osoba, mająca na celu zapobieganie lub wyeliminowanie występowania cellulitu na skórze. W każdej terapii antycellulitowej można wspierać się skutecznym kremem na cellulit takim jak Vialise, ponieważ zawiera on naturalne składniki redukujące pomarańczową skórkę.

Przeczytaj jak przygotować jałowiec na cellulit

Jaka dieta na cellulit i czym należy się kierować podczas jej układania?

Jaka dieta na cellulit? Co może pomóc w pozbyciu się schorzenia? Czego unikać, a co wprowadzić do jadłospisu? Wiele kobiet zadręcza się tymi pytaniami, a odpowiedź jest bardzo blisko i może wiele ułatwić. Dieta na cellulit powinna zawierać w sobie kompleks zdrowych składników oraz całkowicie uzupełniać dzienne zapotrzebowanie kaloryczne i witaminowe każdego człowieka. Poniżej opisano priorytetowe zasady, które pozwolą skutecznie włączyć dietetyczny jadłospis w życie:

  • Najistotniejszym elementem jest nawadnianie organizmu – najlepszym napojem jest woda niegazowana, soki warzywne i owocowe, które nie zawierają w swoim składzie cukru; równocześnie z diety należy usunąć wszelkie słodkie napoje, alkohol, mocną herbatę i kawę, które działają przeciwnie i odwadniają organizm.
  • Dieta na cellulit na udach, ale również innych częściach ciała powinna być bogata w Witaminę C oraz błonnik, które działają oczyszczająco, a ponadto pozwalają uodpornić organizm na negatywne czynniki zewnętrzne.
  • Z diety bezkompromisowo należy wykluczyć cukry proste, które zawierają się w słodyczach, a także potrawy smażone i tłuste oraz fast foody. Pozwala to usunąć z jadłospisu kalorie puste, które nie zawierają w sobie żadnych odżywczych składników.
  • Odpowiednia i ograniczona ilość roślin strączkowych w diecie ma zbawienny wpływ na walkę z cellulitem. Pobudzają one układ krwionośny i pracę wątroby, a do tego obniżają poziom „złego” cholesterolu.
  • Do jadłospisu powinny zostać wprowadzone dwie – trzy filiżanki herbaty zielonej, która w składzie zawiera potas i cynk oraz jest źródłem wielu witamin. Należy jednak pamiętać, że działa tylko wtedy, gdy jest zaparzana nie we wrzącej wodzie. Prawidłowo przyrządzona ma wspaniały wpływ na metabolizm, regulację glukozy oraz ograniczenie wchłaniania tłuszczu.
  • Ważne jest także usunięcie z jadłospisu soli, która zatrzymuje wodę w organizmie i utrudnia proces chudnięcia, a co za tym idzie wzmaga działanie cellulitu. Na jej miejsce można wprowadzić zioła na cellulit, takie jak kolendra, estragon, bazylia, majeranek, suszona natka, czy por.
  • Do diety powinny zostać dołączone produkty moczopędne, takie jak arbuz, pietruszka, czy koper, a ten ostatni można spożywać jako napar, co dodatkowo pozwoli usunąć toksyny z organizmu.
  • Sprzymierzeńcem cellulitu są też potrawy pikantne i mocno doprawiane. Nadmiar ostrych przypraw sprzyja gromadzeniu się wody w organizmie.
  • Warto zrezygnować z palenia papierosów, które nie dość, że są bardzo szkodliwe dla człowieka to dodatkowo powodują powstawanie zastojów i obrzęków przez osłabienie naczyń krwionośnych.
  • Ważne w diecie jest uregulowanie posiłków i jedzenie ich o określonych porach w myśl zasady „mało, a często”. Potencjalnie w jadłospisie każdego powinno być cztery- pięć posiłków dziennie.
  • Do diety warto dodać produkty lekkostrawne, które przyspieszają przemianę materii i nie odkładają się w tkance tłuszczowej jako nadmiar. Są to między innymi ryby, drób oraz ryż i produkty pełnoziarniste.

Zgodnie z powyższym można spokojnie stwierdzić, że dieta dla osób cierpiących na cellulit nie musi być wcale trudna, a co więcej może być bardzo smaczna i bogata w wiele odżywczych i zdrowych składników.

Dieta na cellulit – jadłospis przykładowy

Dieta na cellulit – jadłospis, który można wprowadzić, aby ją wdrożyć w życie może być bardzo różnorodny i ciekawy, jednak zanim osoba cierpiąca na problemy z cellulitem zdecyduje się na podjęcie diety, aby go zniwelować, należy dokładnie zweryfikować jej zapotrzebowanie energetyczne, czyli ilość kalorii do spożycia. Wylicza się to w zależności od wzrostu, wieku i wagi osoby zainteresowanej. Należy więc pamiętać, że standardowe wyliczenie- około 2500 kalorii dziennie może być idealne dla jednej osoby, ale niewystarczające lub za duże dla innej, dlatego przed przygotowaniem diety warto sprawdzić, ile tak naprawdę organizm potrzebuje, żeby zapełnić swoje zapotrzebowanie, ale się nie „przejeść”. Poniżej został przedstawiony przykładowy jadłospis, wykaz produktów, jakie można spożywać w trakcie diety na cellulit- ilości należy ułożyć zgodnie ze swoimi zamierzeniami kalorycznymi:

  1. ŚNIADANIE: Bułka grahamka, jajko ugotowane na twardo, pomidor lub pół ogórka zielonego, napar z kopru.
  2. DRUGIE ŚNIADANIE: Koktajl z truskawek bez cukru.
  3. OBIAD: Biały ryż, filet z piersi kurczaka pieczona w piekarniku, sałata zielona z jogurtem naturalnym.
  4. PRZEKĄSKA: Garść orzeszków laskowych.
  5. KOLACJA: Warzywa gotowane na parze z dipem jogurtowo-koperkowym.

Konfigurację dań oraz produktów należy ustawić według własnych upodobań, jednak tak, aby wszystko było zgodne z zasadami ujętymi w tekście, wykluczając z diety produkty szkodliwe i prowadzące do pogłębiania się problemu cellulitu.


Bibliografia

1. Tomaszewicz V, Chrzanowska M, Klawe JJ., Wybrane składniki mineralne w żywności o istotnym znaczeniu dla terapii antycellulitowych, 2014
2. Ewa Kosowicz, Dieta antycellulitowa, 2015
3. Kowalczyk B., Surowce roślinne przeciwko cellulitowi 2007

5 (100%) 7 ocen wpisu

5 myśli w temacie “Dieta na cellulit – czego unikać, a co wprowadzić w jadłospis?”

  1. Diet na cellulit jest bardzo wiele. Najlepszym wyjściem będzie chyba wykonanie jakiś specjalistycznych badań, a następnie iść do dietetyka, który nam przygotuje odpowiednią dietę antycellulitową 🙂

  2. Ja regularnie chodzę na siłownię i trzymam dietę, a i tak mam problem z udami i pośladkami. Wykonuję dużo ćwiczeń na te partie ciała, a jednak cellulit nie znika, a mięśnie nóg są nie widoczne. Moja motywacja do ćwiczeń zaczyna powoli spadać. Liczenie kalorii i monotonność posiłków zaczynają mnie powoli denerwować. Chyba będę musiała pomyśleć w końcu o jakimś zabiegu na cellulit, ponieważ na chwilę obecną nie widzę innego sposobu..

  3. Dieta na cellulit i redukowanie tkanki tłuszczowej potrafi być naprawdę męcząca. Swojej też miałam już dosyć aż zaczęłam wprowadzać trochę różnorodności do moich posiłków. Dieta na nowo mi zasmakowała, a cellulit powoli zaczął znikać ^^

  4. Przepis na cellulit to ćwiczenia 6x w tygodniu, 3x interwały (rowerek/bieganie). Nie trzeba jakiejś nadzwyczajnej diety. Oczywiście należy zdrowo się odżywiać oraz unikać słodyczy i pić dużo wody.

  5. Prawda jest taka, że jak ktoś chce szybko zobaczyć efekty to należy zapisać się na zabieg redukcji cellulitu. Jest to najszybsza metoda. Oczywiście najlepiej gdy zabieg jest wykonany w profesjonalnej klinice medycyny estetycznej. Ja wybrałam Venus Legacy w Clinica Cosmetologica – Gdańsk. Wystarczą 2-3 zabiegi aby zobaczyć pierwsze rezultaty. Serdecznie polecam 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *