Masaż lodem na cellulit
Cellulit, Sposoby

Masaż lodem na cellulit – jak to się dzieje, że pomaga?

Masaż lodem na cellulit i inne problemy natury estetycznej to stosunkowo nowy pomysł. Dobroczynne działanie zimna w leczeniu urazów jest powszechnie znane, ale jak to możliwe, że tak samo skutecznie poprawia wygląd skóry, szczególnie zwalczając „pomarańczową skórkę?”. Odpowiedź na to pytanie znajdziemy w poniższym tekście.

Masaż lodem na cellulit i nie tylko, czyli o tym, jak zimno wpływa na nasz organizmLód na cellulit

Masaż lodem na cellulit, a konkretnie jego skuteczność opiera się tak naprawdę na reakcjach obronnych organizmu. Żeby przeciwdziałać wychłodzeniu w kontakcie z niską temperaturą w pierwszej kolejności wytwarzane jest ciepło. Dzieje się to przez ogólne przyspieszenie procesów metabolicznych. Dzięki temu również toksyny obecne w naszej skórze są szybciej neutralizowane, co bezpośrednio przekłada się na jej wygląd.

Drugi rodzaj reakcji organizmu na zimny bodziec to zmniejszenie oddawania wyprodukowanego ciepła, głównie przez zwężenie naczyń krwionośnych. Następnie, kiedy chłodny przedmiot przestanie nas dotykać, naczynia szybko się rozszerzają. W ten sposób poprawia się krążenie w skórze, które jest bezpośrednią przyczyną występowania cellulitu.

Zobacz również jak działają bańki chińskie na cellulit:
http://zwyciezyc-cellulit.pl/banki-chinskie-na-cellulit-jak-dzialaja/

Jakie korzyści odczujemy, kiedy wykonamy masaż lodem? Na cellulit, a dokładniej jego zwalczanie wpływa niesamowicie. Poza tym jest to jedyna metoda walki z „pomarańczową skórką” działającą dobroczynnie również na cały organizm. Tak jak zostało wcześniej napisane, zabieg ten przyspiesza metabolizm. Oznacza to nie tylko usuwanie toksyn ze skóry, ale i z całego organizmu. Dzięki temu możemy nie tylko wyglądać, ale i czuć się lepiej. Podobnie dzieje się w kwestii poprawy krążenia. Tutaj działanie również nie ogranicza się do skóry, więc ogólny stan układu krążenia również się poprawia.

Masaż lodem ma też działanie przeciwbólowe. Tak samo jak przy skaleczeniach czy podczas uprawianiu sportu, w momencie dotknięcia ciała zimnym przedmiotem wydzielają się endorfiny. Mają one działanie przeciwbólowe, a także wywołują poczucie zadowolenia. Jak widać, jednym zabiegiem wpływamy na swój wygląd, zdrowie i samopoczucie.

Masaż lodem na cellulit – jak wykonać?

Masaż lodem na cellulit możemy zaaplikować swojej skórze na dwa sposoby. Pierwszym jest udanie się do profesjonalnego salonu masażu. Niewątpliwą zaletą będzie chwila relaksu i profesjonalne wykonanie. Drugą stronę medalu stanowią koszty tej przyjemności. Zamiast tego możemy wykonać masaż sami.

Jeżeli mamy zamiar powtarzać zabieg regularnie, warto wyposażyć się w specjalny przyrząd do masażu lodem, szczególnie, że jego cena jest niższa niż jednorazowa wizyta w salonie. Użycie takiego narzędzia zdecydowanie ułatwi nam pracę. Wybierając najbardziej oszczędną wersję, możemy użyć po prostu kostek lodu owiniętych w foliowy worek lub cienką szmatkę.

Tak naprawdę nie ma jednej metody wykonania masażu. Powinniśmy przede wszystkim pamiętać o zasadzie, że rozpoczynamy od części ciała położonych dalej od serca i stopniowo się do niego zbliżamy. Poza tym najlepiej sprawdzają się koliste ruchy. Warto ten zabieg przeprowadzić przed lub po ciepłym prysznicu czy kąpieli. Przyjmie wtedy formę terapii zmiennymi temperaturami, co jeszcze zwiększy jego skuteczność. Jednorazowa sesja nie powinna przekraczać 15, a najlepiej 10 minut.

Masaż lodowy na cellulit.

Masaż lodem na cellulit – kiedy stosować, a kiedy nie?

Masaż lodem na cellulit, poza pewnymi specyficznymi sytuacjami, może stosować każdy i w każdej sytuacji. Warto jedynie pamiętać, że lepiej jeżeli nie jesteśmy akurat wymarznięci lub przeziębieni. Zabieg ten możemy przeprowadzać codziennie.

Przeciwwskazania do masażu lodem:

  • miażdżyca i inne choroby układu krążenia,
  • choroba nowotworowa,
  • zapalenie pęcherza i choroby nerek.

Jeżeli mamy wątpliwości, czy masaż lodem nam nie zaszkodzi, zawsze zasięgnijmy porady lekarza.


Bibliografia

1. Ewelina Kurpiewska, Ewelina Sadzińska, Agata Wedman, Skuteczność masażu w redukcji cellulitu, 2016
2. Szczotka P., Dynamiczny Masaż Antycellulit- masaż w terapii cellulit i modelowaniu sylwetki, 2008
3. Karen Fischer, Younger Skin in 28 Days: The Fast-track Diet for Beautiful Skin and a Cellulite-proof Body, 2013

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code