Cellulit. a antykoncepcja.
Cellulit

Cellulit a tabletki antykoncepcyjne – dowiedz się jaki jest między nimi związek

Cellulit a tabletki antykoncepcyjne to zależność, o której nie wszyscy wiedzą. Sam cellulit to problem, który spędza sen z powiek większości kobiet. Może go powodować wiele czynników, a jednym z nich jest stosowanie antykoncepcji hormonalnej. Antykoncepcja, oprócz tego, że posiada istotne zalety, oddziałuje, nie zawsze pozytywnie, na wiele aspektów naszego zdrowa. Z jednej strony często poprawia wygląd naszej cery, z drugiej odczuwamy negatywny wpływ, jaki mają tabletki antykoncepcyjne na cellulit.

W przypadku antykoncepcji głównym powodem wystąpienia cellulitu jest zawarty w tabletkach estrogen – żeński hormon płciowy. Jego nadmiar i przewaga nad pozostałymi hormonami wywołuje nierównowagę prowadzącą między innymi do powstawania cellulitu.

Cellulit a tabletki antykoncepcyjne – jakie rodzaje cellulitu wywołuje antykoncepcjaWpływ tabletek antykoncpecyjnych na cellulit.

Cellulit a tabletki antykoncepcyjne to współzależność, która nie zawsze daje ten sam wynik. Tabletki powodują różne rodzaje cellulitu. Najczęściej występujący typ to cellulit wodny. Wynika to z faktu, że antykoncepcja hormonalna powoduje zwiększone zatrzymanie wody w organizmie i powstawanie obrzęków oraz widocznych nierówności na skórze. Dlatego problem dotyczy nawet osób szczupłych, które nigdy nie miały kłopotów z wagą.

W rzadszych przypadkach, skutkiem ubocznym przyjmowania hormonów jest zaburzenie metabolizmu komórkowego oraz łaknienia. Przekłada się to niestety na naszą wagę i skutkuje powstaniem cellulitu tłuszczowego.

Istnieje prosty sposób na sprawdzenie, który rodzaj nas dotyczy. Wystarczy ścisnąć palcami fragment skóry, na której występuje cellulit. Bolesność tego miejsca, dobrze widoczne grudki i nierówności wskazują na cellulit tłuszczowy. Typowi wodnemu z kolei towarzyszy nasilenie objawów i uczucie opuchnięcia na kilka dni przed miesiączką.

Sprawdź jakie produkty na cellulit warto używać!

Cellulit a tabletki antykoncepcyjne – odpowiednia dieta

Cellulit a tabletki antykoncepcyjne to często występująca korelacja. Tak jednak być nie musi. Na szczęście istnieje wiele sposobów radzenia sobie z nim i nawet stosując antykoncepcję hormonalną możemy cieszyć się piękną, gładką skórą. Jednym z nich jest odpowiednio dobrana dieta. W przypadku stosowania tabletek antykoncepcyjnych najważniejsze jest unikanie składników, które dodatkowo wzmagają gromadzenie i zatrzymywanie wody w organizmie. Najsilniejszy wpływ ma sól, dania wysoko przetworzone oraz fast-food.

Używajmy za to dodatków, które pomogą pozbyć się nam wody z organizmu. Do najpopularniejszych należą:


  •  natka pietruszki
  •  napar z pokrzywy
  •  napar ze skrzypu
  •  żurawina
  •  produkty bogate w potas: pomidory, banany, orzechy


Pamiętajmy, aby nawadniać się regularnie, przez cały dzień wypijając jej minimum 2 litry. Aby uniknąć wahań na wadze i szybciej pozbywać się szkodliwych produktów przemiany materii spożywajmy regularnie 5 posiłków (w odstępach ok. 3 godzin), dbajmy o wysoką zawartość błonnika oraz duży udział świeżych warzyw i owoców w diecie.

Antykoncepcja, a cellulit.

Cellulit a tabletki antykoncepcyjne – najlepiej zapobiegać

Cellulit a tabletki antykoncepcyjne to niestety częsty fakt, ale wcale nie przegrana sprawa. Poza dietą mamy szeroki wachlarz metod walki ze skutkami negatywnego wpływu, jaki mają tabelki antykoncepcyjne na cellulit. Aby zapobiec pojawieniu się „skórki pomarańczowej” ważny jest odpowiedni poziom aktywności fizycznej. Nie musi to być sport wyczynowy. Wystarczy codzienny, umiarkowany ruch. To właśnie regularność i wytrwałość są najważniejsze, ponieważ na efekty trzeba poczekać do kilku miesięcy.

Z pomocą przychodzą nam również kremy, liczne masaże i zabiegi medycyny estetycznej oraz specyfiki apteczne. Do tego zwracanie uwagi na to co nosimy – ciasne, opięte ubrania, uciskające obuwie, utrudniają przepływ limfy i usuwanie z komórek produktów przemiany materii. Dodajmy do tego unikanie palenia i stresu, a całość złoży się na zdrowy tryb życia, który przekłada się nie tylko na wygląd naszej skóry.


Bibliografia

1. Pavicic T, Borelli C, Korting HC, Cellulite-the greatest skin problem in healthy women, 2008
2. Gajewczyk M, Wilczyńska K., Zmiany cellulitowe. Część I – etiologia i profilaktyka, 2011
3. Jakubiak I., W walce z cellulitem, 2012

5 (100%) 7 ocen wpisu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *