Ćwiczenia – najlepszy sposób na cellulit na udach i pośladkach!

Cellulit to powszechny defekt estetyczny polegający na nierównomiernym rozłożeniu tkanki tłuszczowej, która tworzy charakterystyczne grudki. Najczęściej pojawia się w obszarze ud i pośladków. W celu zwalczenia tej przypadłości zaleca się dbać o ciało zarówno od wewnątrz, jak i od zewnątrz. Jednak za najlepszy sposób na cellulit uznaje się regularne uprawianie sportu. To właśnie podczas ruchu możemy pozbyć się istoty problemu – nadmiaru tkanki tłuszczowej. W tym artykule dowiesz się, jak zwalczyć cellulit na udach. Wiele ćwiczeń na uda oraz pośladki łączy się ze sobą, gdyż są to niezbyt oddalone od siebie partie mięśni.

Jedna sesja powinna trwać co najmniej 40 minut, a ćwiczyć należy nie mniej niż 3 razy w tygodniu. Tylko wtedy zauważymy rezultaty. W zależności od naszej wyjściowej formy, pierwsze rezultaty możemy odnotować już po kilku/kilkunastu dniach. Wyraźniejsze efekty będą jednak widoczne po kilku tygodniach. Ruch warto łączyć ze zrównoważoną dietą, spożywaniem dużych ilości wody oraz codzienną pielęgnacją skóry.

Zniszcz cellulit na udach i pośladkach!

Zacznijmy od rozgrzewki, która pobudzi organizm. Poświęć na nią kilka minut – porozciągaj stawy i mięśnie. Kręć kółka szyją, ramionami oraz raz lewą nogą, odchyloną do boku, raz prawą. Następnie przez dwie minuty wykonuj na przemian podskoki oraz pajacyki. Przez dwie kolejne minuty biegaj w miejscu, unosząc kolana jak najwyżej.

Ćwiczenia na cellulit na udach i pośladkach

Zarówno na mięśnie ud, jak i pośladków, świetnie zadziałają przysiady. Zacznij od wykonania 30 powtórzeń w klasycznej wersji. Pamiętaj o prawidłowej pozycji: plecy cały czas muszą być proste, nie odchylać się do przodu lub tyłu. Kolana uginaj do maksymalnie 90 stopni. Nie powinnaś czuć bólu pleców – jedynie napięcie ud, pośladków oraz brzucha. Wersją dla bardziej wysportowanych są przysiady na jednej nodze. Jednocześnie Drugą kończynę odchylaj jednocześnie w bok. Wykonaj po 15 powtórzeń na każdą nogę. Następnie przejdź do przysiadów z podskokiem. To klasyczne przysiady, ale za każdym razem, gdy się prostujesz, wykonuj podskok. Powtórz to ćwiczenie 20 razy, a cellulit na pupie zacznie znikać już po kilku miesiącach!

Przechodzimy do kolejnych ćwiczeń. Połóż się na brzuchu. Czoło oprzyj o dłonie. Unieś obie, wyprostowane nogi tak wysoko, jak potrafisz. Postaraj się, aby ruch ten był jak najbardziej powolny. Wykonaj 15 powtórzeń. Następnie przez pół minuty unoś nogi naprzemiennie. Ostatnim ćwiczeniem w tej serii jest rozsuwanie uniesionych nóg i powracanie do wyjściowej pozycji. To ćwiczenie także powinno trwać pół minuty. Cały zestaw powtórz dwukrotnie.

Przechodzimy do kolejnej pozycji. Kolana i stopy dotykają ziemi. Podobnie łokcie i dłonie. Plecy trzymaj prosto. Zaczynamy od unoszenia jednej nogi, zgiętej w kolanie pod kątem 90 stopni. Przytrzymaj tę pozycję przez 5 sekund i staraj się pogłębić wymach. Powtórz po 5 razy na każdą nogę. To ćwiczenie doskonale kształtuje pośladki! Podczas kolejnego ćwiczenia unoś wyprostowaną nogę, palce trzymaj obciągnięte. Trzymaj nogę w górze przez 5 sekund. Wykonaj po 5 powtórzeń na każdą stronę. Przy ostatnim uniesieniu przez 10 sekund kręć nogą kółka. Ten zestaw jest niezwykle skuteczny!

Czy można mieć cellulit na ramionach? Sprawdź!

Kolejny zestaw ćwiczeń wykonasz, kładąc się na boku. Ciało podeprzyj na zgiętym łokciu. Pierwszą propozycją jest unoszenie wyprostowanej nogi przez około pół minuty. Po upływie tego czasu płynnie przejdź do kolejnego punktu – zacznij kręcić nogą kółka, także przez pół minuty. Zmień stronę i wykonaj te same ćwiczenia na drugą nogę. Cały zestaw powtórz dwukrotnie.

Cellulit na udach i pośladkach potrafi wpędzić w kompleksy. Kluczem do ładnej, zadbanej skóry jest uprawianie sportu. Pamiętaj jednak, że nie powinna być to chwilowa fanaberia, a ważna część codzienności. Dlatego też możesz sama komponować swój zestaw ćwiczeń tak, aby sprawiał Ci on jak najwięcej przyjemności.

Dodatkowo warto wprowadzić masaż pod prysznicem, aby pobudzić krążenie – Polki.pl

Powered by WordPress