Poprawa krążenia
Cellulit

Co poprawia krążenie? Jak uniknąć cellulitu?

Co poprawia krążenie, jeśli odczuwamy ciągłe zmęczenie, niedotlenienie, a na naszym ciele gromadzi się cellulit? Między kiepskim przepływem krwi a „pomarańczową skórką” istnieje silny związek przyczynowo-skutkowy. Kiedy krew nie płynie swobodnie, pojawia się problem odkładania komórek tłuszczowych (lipidów), które wywołują cellulit. Jak to zmienić? Czy drobna poprawa nawyków wystarczy? Dla tych, którzy nie wiedzą co poprawia krążenie, przedstawiamy najlepsze sposoby na zredukowanie cellulitu. Wcześniej jednak trzeba zbadać źródło kłopotu!

Co poprawia krążenie krwi? Poznaj przyczyny niedostatecznego przepływu

Co poprawia krążenie krwi? Jak powinnam jeść i jak ćwiczyć, żeby nie dochodziło do zaburzeń? Na te i inne pytania próbuje odpowiedzieć każda kobieta, która zmaga się z cellulitem. Najważniejsze jest jasne określenie przyczyny i zrozumienie swoich błędów. Utrudniony przepływ krwi jest w większości sytuacji spowodowany nieprawidłowym stylem życia.

Przykładowe przyczyny to:

  • Statyczny tryb życia i pracy – brak aktywności fizycznej.
  • Brak zbilansowanej diety – przewaga cukrów, węglowodanów prostych i skrobi.
  • Predyspozycje zawarte w genach – rodzinne występowanie problemów w układzie krążenia zwiększa predyspozycje na wystąpienie tych dolegliwości u osób kolejnego pokolenia.
  • Zbyt obcisły styl – noszenie dopasowanych ubrań nie jest złe, ale takich, które są obcisłe i uciskają ciało działa niekorzystnie.

Przeczytaj artykuł na temat doboru skutecznego balsamu na cellulit do swoich ćwiczeń: http://zwyciezyc-cellulit.pl/balsam-na-cellulit-wybierz-najlepszy-i-polacz-go-z-cwiczeniami/

Ćwiczenia na cellulit

Co poprawia krążenie? Jak działać by usunąć i uniknąć cellulitu?

Kiedy zapamiętamy co poprawia krążenie krwi, z łatwością usuniemy każdy pojawiający się cellulit. Wprowadzenie dobrych, nawykowych zmian pozwoli też uniknąć przyszłych problemów z grudkowatą skórą.

Chcąc zadbać o dotlenienie ciała, pamiętajmy o:

  • Zdrowym jedzeniu – ograniczenie słodyczy i wysoko przetworzonych produktów na rzecz warzyw, owoców, nabiału zaufanego pochodzenia, chudego mięsa czy ciemnego pieczywa oraz kaszy, to strzał w dziesiątkę. Polepszymy przemianę materii, dostarczymy składniki odżywcze i szybciej spalimy tkankę tłuszczową. Skóra oprócz wygładzenia, będzie też promienna.
  • Piciu wody – co poprawia krążenie, jeśli nie regularne nawadnianie organizmu? Picie wody to podstawowa zasada walki z cellulitem – nawet 3 litry dziennie są wskazane, niezależnie od tego czy dużo ćwiczymy.
  • Aktywności fizyczne – ale ćwiczyć na pewno warto! Dzięki spalaniu kalorii, spalamy tkankę tłuszczową. Niezależnie od tego jaki wysiłek lubimy bardziej, najważniejsza jest systematyczność. Bieganie to najbardziej optymalny sport – zaangażowane są wszystkie mięśnie i mogą efektywnie pracować w bardzo krótkim czasie. Jeśli jednak wolimy gimnastykę albo spacer (np. z kijkami) to również jest dobre rozwiązanie. 3 razy w tygodniu po pół godziny – oto przepis na cellulitowy sukces!
  • Stosowaniu ziół i przypraw – do przygotowywanych potraw warto dodawać zioła i przyprawy. Niektóre z roślin można też wykorzystywać jako napary poprawiające metabolizm. Zalecane są: koper włoski, mniszek pospolity, bluszcz, czarna rzepa. Naturalne zioła doskonale wpływają na usuwanie toksyn i całkowite oczyszczanie organizmu.
  • Masażach np. pod prysznicem – tym co poprawia krążenie w ramach wieczornych rytuałów jest wykonywanie masażu ręcznego lub przy użyciu rollera. Dobrze sprawdzi się też naprzemienne wykonywanie natrysków – raz zimną wodą, raz ciepłą.
  • Stosowaniu suplementów diety – np. witaminy C (kwasu askorbinowego), witaminy K i wapna. Suplementy są jednak dodatkiem i nie powinny zastępować składników dostarczanych ciału wraz z żywnością.

 


Bibliografia

1. Lydie Raisin, Pokonać cellulit. Wiedza i życie, 2002
2. Haneke E. Cellulite – fakty i mity, 2006
3. Ignaciuk A., Diagnostyka kliniczna – cellulite. 2004
4. Zdziebko-Zięba M., Skuteczna walka z cellulitem, 2008

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

code