Cellulit w ciąży.
Cellulit, Sposoby

Cellulit w ciąży

Cellulit w ciąży jest problemem, z którym zmaga się wiele ciężarnych. Każda z nich chciałaby się go pozbyć bez wyrządzania szkody dziecku. Jak tego dokonać? Oto kilka sposobów na pozbycie się „pomarańczowej skórki” w ciąży.

Cellulit w ciąży i walka z nim

Cellulit w ciąży jest spowodowany wieloma czynnikami, wynikającymi ze zmian w organizmie ciężarnej. Wzrost poziomu estrogenów skutkuje osłabieniem ścian naczyń krwionośnych, co zwiększa ich przepuszczalność. Zawartość naczyń częściowo przenika do przestrzeni międzykomórkowej w tkance podskórnej. Powstają obrzęki, które powodują ucisk na mikronaczynia. Zaburzenia ukrwienia wywołują większe zapotrzebowanie na tlen komórek tłuszczowych, które zaczynają gromadzić więcej tłuszczu i skupiać się w nieestetyczne grudki pod skórą.

Inną postacią cellulitu jest tak zwany cellulit wodny, spowodowany nadmiernym odkładaniem wody w tkance podskórnej. Charakteryzuje się obrzękniętą i pofałdowaną skórą. Często powstaje przez noszenie obcisłych ubrań. W przeciwieństwie do cellulitu tłuszczowego może być zlokalizowany nie tylko na brzuchu, udach czy pośladkach, ale też na łydkach i w okolicach kostek.

Do innych przyczyn można zaliczyć:

  • zmniejszenie aktywności fizycznej;
  • zmiany w diecie, spożywanie większych posiłków bogatych w tłuszcze, węglowodany, sól;
  • większe obciążenie kręgosłupa, które zaburza krążenie krwi w nogach.

Cellulit w ciąży – jak się go pozbyć?Cellulit podczas ciąży.

Jak pozbyć się cellulitu w ciąży? Cellulit wodny w ciąży jest uciążliwy, ale jest wiele sposobów na walkę z nim.

Pierwszym krokiem jest dieta na cellulit. Przede wszystkim kobiety ciężarne powinny spożywać produkty pełnoziarniste (makarony, ryże, kasze z mąki pochodzącej z pełnego przemiału), co wzbogaca ich dietę w błonnik, witaminy i składniki mineralne. Kolejnym ważnym składnikiem pokarmowym jest ugotowane lub upieczone w folii mięso, zwłaszcza wołowe, cielęce lub drobiowe, jako źródło łatwo przyswajalnego żelaza. Lepiej unikać smażenia – tak przygotowane posiłki są ciężkostrawne i zawierają zbyt dużo kalorii. W diecie antycellulitowej należy również zawrzeć ryby, nabiał, świeże owoce i warzywa.

Kobiety skarżące się na cellulit w czasie ciąży nie mogą zapominać o odpowiedniej podaży płynów. Niegazowana woda mineralna znakomicie nawadnia organizm, nawilża skórę i wypłukuje z organizmu zbędne produkty przemiany materii.

Z diety powinno się wykluczyć słodycze, produkty typu instant oraz rzeczy mocno przetworzone. Nie tylko predysponują do powstawania cellulitu, ale również są szkodliwe dla matki i dziecka.

Oprócz zdrowego odżywiania warto zadbać o odpowiednią aktywność fizyczną. Należy oczywiście dostosować ćwiczenia do okresu ciąży oraz do zaleceń lekarza. Najlepszą aktywnością fizyczną zapobiegającą cellulitowi w ciąży są spacery na świeżym powietrzu, pływanie lub gimnastyka ogólnorozwojowa, w której możemy wyróżnić takie ćwiczenia jak joga, pilates, aerobik. Ważne, aby aktywność fizyczna była w miarę możliwości regularna i trwała przynajmniej piętnaście minut dziennie.

W celu poprawienia krążenia i poprawy elastyczności skóry warto również wykonywać masaż. Ważne jednak, aby stosować się do zaleceń lekarza, gdyż w czasie ciąży masażowi można się poddać jedynie w pierwszych dwóch miesiącach. Później zależy to od samopoczucia ciężarnej i wskazań ginekologa. Można wykonywać delikatny masaż szorstką rękawicą, peelingi i prysznice naprzemiennie ciepłą i zimną wodą. Cellulit po ciąży można zlikwidować za pomocą masażu rewitalizującego poporodowego. Niestety, jest to długotrwała terapia, wymagająca od kobiety cierpliwości i wytrwałości.

Cellulit podczas ciąży.

Cellulit w ciąży a cellulit po ciąży – kiedy stosować kremy?

Cellulit w ciąży można zwalczać na wiele sposobów, również stosując kosmetyki. Najprościej zastosować kremy zwalczające cellulit. Ciąża jednak jest stanem, w którym nie wolno stosować niektórych kosmetyków, by nie zaszkodzić dziecku. Wybierając kremy antycellulitowe trzeba wybierać kremy dedykowane specjalnie dla kobiet w ciąży. Linie te są poddawane licznym testom dermatologicznym i aplikacyjnym, są bezzapachowe, hipoalergiczne i pozbawiane składników szkodliwych dla matki i dziecka.

Po ciąży ilość dozwolonych kosmetyków się zwiększa w zależności od tego, czy kobieta karmi piersią. Jeżeli nie ma przeciwwskazań, warto stosować kremy zawierające witaminę E, kofeinę lub L-karnitynę, a przy braku rezultatów pomocna może być terapia laserowa.


Bibliografia

1. Bruce E. Katz, Modelowanie sylwetki, 2012.
2. Hexsel D, Soirefmann M. Cosmeceuticals for cellulite, 2011
3. Lydie Raisin, Pokonać cellulit. Wiedza i życie, 2002

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

code